اتوماسیون اداری

لوگو میراکام
lms

آنچه در این مقاله می‌خوانید

LMS جزء مهمی از یادگیری آنلاین در نظر گرفته می شود. این بسیار بیشتر از یک پلت فرم آموزش الکترونیکی است که می توانید برای ایجاد و ارائه آموزش آنلاین از آن استفاده کنید.

در اینجا، ما به بررسی اجمالی عمیق نرم افزار مدیریت یادگیری (معروف به LMS)، انواع LMS، آنچه که LMS انجام می دهد و نحوه انتخاب نرم افزار مناسب برای کسب و کار خود می پردازیم!

1234

سیستم مدیریت یادگیری (LMS) چیست؟

سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یک نرم افزار کاربردی است که برای برنامه ریزی، مدیریت و ارائه محتوای یادگیری الکترونیکی استفاده می شود.

میتوان گفت LMS یک نرم افزار یکپارچه آنلاین است که برای ایجاد، ارائه، ردیابی و گزارش دوره ها و نتایج آموزشی استفاده می شود. می توان از آن برای پشتیبانی از آموزش های سنتی حضوری و همچنین محیط های آموزش ترکیبی/ترکیبی و از راه دور استفاده کرد. 

یک LMS به طور گسترده در صنعت یادگیری الکترونیکی استفاده می شود و به عنوان ابزار مدیریت و توزیع برنامه های یادگیری در قالب دوره های آنلاین عمل می کند.

سیستم های مدیریت یادگیری چگونه کار می کنند؟

یک LMS که دارای ابزارهای تألیف دوره های داخلی است می تواند محتوای آموزشی را برای ارتقای تجربه کاربر تولید یا توسعه دهد. یک LMS که این ابزارها را ندارد، فقط می تواند مطالب آموزشی را مدیریت و توزیع کند. این مواد آموزشی که به عنوان «دارایی‌های آموزشی» نیز شناخته می‌شوند، در پایگاه یادگیری سیستم آپلود می‌شوند، جایی که زبان‌آموزان از راه دور می‌توانند از دسکتاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

چه کسی از سیستم مدیریت یادگیری استفاده می کند؟

نقش و کارکردهای یک LMS ممکن است بسته به اهداف یادگیری شخص یا شرکتی که از آن استفاده می‌کند و در نهایت صنعتی که در آن هستند، متفاوت باشد.

در اینجا لیستی از محبوب ترین دسته افراد و سازمان هایی که از LMS استفاده می کنند آورده شده است:

موسسات دانشگاهی

یک مدرسه یا هر مؤسسه دانشگاهی یا آموزشی دیگری ممکن است از LMS برای کمک به متخصصان تدریس در اختصاص یادگیری آنلاین، به اشتراک گذاشتن منابع آموزشی و مطالب (ارزیابی، کتاب الکترونیکی، آزمون‌ها) به دانش‌آموزان و مدیریت نمرات آنها استفاده کند.

انجمن های یادگیری مجازی و الکترونیکی

موسسات آنلاین این فرصت را برای افراد فراهم می کنند تا از طریق دوره های آنلاین یاد بگیرند. اینها سیستم های مدیریت یادگیری رایگان در نظر گرفته نمی شوند، بلکه بازارهای یادگیری هستند.

دپارتمان های آموزشی شرکتی

تحقیقات مجله Training نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از خریدهای LMS از سوی کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌های متوسط ​​و شرکت‌های بزرگ است که می‌خواهند به کارکنان فعلی و جدید خود یک محیط یادگیری آسان و استاندارد شده را به عنوان یک راه‌حل آموزشی برای یادگیری و یادگیری ارائه دهند.

یک نرم افزار lms می تواند به عنوان بخشی از یک برنامه آموزش آنلاین کامل شرکتی کار کند و به ارائه، ارزیابی و مدیریت آموزش کارکنان از طریق دوره های یادگیری الکترونیکی کمک کند.

کسب و کارهای فرانشیز

فرانشیزها همچنین از LMS در تلاش برای کاهش هزینه های سفر و یادگیری هر آنچه در مورد یک تجارت وجود دارد، افزایش ثبات و بهبود تجزیه و تحلیل آموزشی استفاده می کنند.

سازمان های غیر انتفاعی

سازمان‌های غیرانتفاعی اغلب منابع، افراد و پول مناسب برای آموزش داوطلبان ندارند. آنها از LMS به عنوان یک پلت فرم آموزشی برای کمک به استانداردسازی فرآیند آموزش و در دسترس قرار دادن آن برای همه ذینفعان داخلی خود استفاده می کنند.

سازمان های غیرانتفاعی همچنین از سیستم های LMS برای فروش دوره های آنلاین به عنوان منبع درآمد اضافی برای حمایت از ماموریت خود استفاده می کنند.

ارائه دهندگان محتوا

ارائه دهندگان محتوا افرادی هستند که محتوای آموزشی ایجاد می کنند، آن را تبلیغ می کنند و به فروش می رسانند. با نرم افزار LMS مناسب که گزینه ای برای کسب درآمد ارائه می دهد، هر مدرس دوره آنلاین می تواند محتوای آموزشی خود را ایجاد، مدیریت و به کسانی که علاقه مند به افزایش دانش خود هستند، صرف نظر از اینکه در کدام کشور زندگی می کنند، بفروشد.

شرکت های عمده فروشی

یک LMS فرآیند به روز نگه داشتن توزیع کنندگان، فروشندگان و تیم های فروش داخلی را با جدیدترین محصولات و تبلیغات ساده می کند. همچنین یادگیری مشارکتی را در میان ذینفعان داخلی و خارجی (معروف به یادگیرندگان)، از طریق آموزش‌ها، وبینارها، و بسیاری از ابزارهای همکاری دیگر و فعالیت‌های یادگیری تعاملی امکان‌پذیر می‌سازد.

چگونه از سیستم مدیریت یادگیری استفاده کنیم؟

رایج ترین استفاده از نرم افزار LMS برای استقرار و ردیابی ابتکارات آموزشی آنلاین است. با یک LMS می توانید بسته به اینکه چه کسی هستید یا چه کسی، محتوای آموزشی را برای اهداف مختلف برنامه ریزی، مدیریت و ارائه دهید.

این اهداف ممکن است عملکردهای مختلفی مانند موارد زیر را انجام دهند:

موسسات آموزشی: از دبیرستان تا تحصیلات تکمیلی و عالی، یک LMS می تواند توسط موسسات آموزشی از جمله مدارس، کالج ها و دانشگاه ها استفاده شود. این یک محیط یادگیری باز، کاربر پسند و انعطاف‌پذیر با توانایی ایجاد مسیرهای یادگیری شخصی برای دانش‌آموزان، ارائه ماژول‌های دوره آنلاین و حتی تکمیل آموزش در کلاس به عنوان بخشی از یک دوره آموزشی ترکیبی یا ترکیبی ارائه می‌دهد.

آموزش شرکتی: یک LMS به عنوان یک ابزار آموزشی برای تکمیل ابتکارات مدیریت منابع انسانی یک سازمان استفاده می شود. این می‌تواند بخشی از مدیریت استعداد یا فرآیند نصب، آموزش کارکنان، آموزش شریک، آموزش اعضا، آموزش انطباق ، و گاهی اوقات فعال‌سازی فروش باشد. بیشتر صنایع برجسته عبارتند از: مراقبت های بهداشتی/پزشکی، فروش/بازاریابی، نرم افزار و فناوری.

آموزش مشتریان: شرکت ها (عمدتاً نرم افزاری) علاوه بر آموزش کارکنان خود، علاقه مند به آموزش مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصولات خود هستند. به عنوان بخشی از پشتیبانی محصول، یک شرکت از LMS استفاده می‌کند تا به مشتریان اجازه دهد با محصول یا خدمات شما آشنا شوند – آنچه می‌فروشید و چگونه کار می‌کند، کاهش تماس‌های پشتیبانی و افزایش تعامل و رضایت محصول.

آموزش گسترده سازمانی: شرکت‌ها مشابه کاری که برای مشتریان خود انجام می‌دهند، منابع آموزشی آنلاین را به کانال‌های فروش خارجی، شرکا و صاحبان امتیاز ارائه می‌دهند.

فریلنسر: LMS ها توسط افرادی که می خواهند از دانش کسب درآمد کنند نیز استفاده می شود . آنها دوره های آنلاین را با آموزش آنچه می دانند، ایجاد یک منبع درآمد مناسب یا اضافی به عنوان مربیان آنلاین آزاد ایجاد می کنند و می فروشند. آنها همچنین به عنوان edupreneur شناخته می شوند .

6144340

همانطور که می بینید یک LMS می تواند تمام این فعالیت ها را انجام دهد و به روش های مختلف برای دستیابی به یک نتیجه منحصر به فرد استفاده شود. به نظر می رسد که این ابزار چندگانه نهایی است.

انواع مختلف LMS چیست؟

علیرغم این واقعیت که یک LMS می تواند کارهای بزرگ زیادی انجام دهد، اما هر LMS توانایی همه چیز را ندارد. دسته بندی های بسیاری از LMS ها وجود دارد فقط به این دلیل که هر کدام در یک دسته خاص تخصص دارند یا به نظر می رسد هدف خاصی را بهتر از سایرین انجام می دهند.

LMS ها از نظر موارد زیر متفاوت هستند:

نوع استقرار

قیمت گذاری

صدور مجوز

مشخصات فنی

که در مقالات پیش رو در مورد این وارد و جزییات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزایای LMS

استفاده از LMS مزایای خود را دارد اما این بستگی زیادی به ویژگی هایی دارد که ارائه می دهد. هر LMS به دلیل کاری که می تواند برای شما انجام دهد متفاوت است.

شش عنصری که مفهوم LMS را تشکیل می دهند عبارتند از قابلیت همکاری، دسترسی، قابلیت استفاده مجدد، دوام، توانایی نگهداری و سازگاری.

بنابراین، به طور کلی، هر LMS قادر است:

دسترسی به مطالب آموزشی را در حال حرکت فراهم کنید.

ارائه انعطاف پذیری در مسیرهای یادگیری فردی.

ارزیابی پیشنهادی آسان و منصفانه بر اساس حضور و ارزیابی آنلاین.

از طیف وسیعی از مواد آموزشی (متن – PDF، تصویر، صدا، ویدئو، الگوها و غیره) استفاده کنید.

پشتیبانی از مطالب آموزشی الکترونیکی از یک یا منابع مختلف

ردیابی پیشرفت و ارائه تجزیه و تحلیل از یادگیری کاربر.

تأثیر یادگیری و موفقیت عملکرد را اندازه گیری کنید.

فرآیند یادگیری را خودکار کنید.

Webinar bro

ویژگی های ضروری LMS

در طول دهه گذشته، LMS ها ابزارهای خود را به گونه ای توسعه داده اند که قبلاً انجام آن غیرممکن بود. امروزه یک LMS با ویژگی ها و قابلیت های مختلفی ارائه می شود.

برای اینکه یک LMS عنوان LMS را به دست آورد باید بتواند با لیستی از ویژگی های زیر مطابقت داشته باشد:

مدیریت کاربر: مدیریت نقش کارکنان به عنوان مثال مربی، معلم، معلم خصوصی یا مدیر.

ذخیره سازی و توزیع : ایمن نگه داشتن اطلاعات مهم مانند منابع آموزشی و توزیع محتوا برای افرادی که واجد شرایط دسترسی به آن هستند.

نظارت و ارزیابی: ردیابی و اندازه گیری پیشرفت و عملکرد هر فراگیر.

گیمیفیکیشن: ویژگی‌های گیمیفیکیشن شامل امتیاز نوار پیشرفت، فلش کارت، نشان‌ها/دستاوردها و بازی‌های واقعی است که برای تقویت تعامل زبان‌آموزان مهم هستند . LMS هایی که گیمیفیکیشن را ارائه می دهند یک مزیت اضافی دارند.

مدیریت محتوا/دوره: توانایی ایجاد و مدیریت دوره های آموزشی و محتوای یادگیری قطعاً یک افزونه برای هر LMS است.

گزارش و تجزیه و تحلیل: با استفاده از این ویژگی، می توانید داده های روشنگری در مورد اینکه چه کسی و چگونه از سیستم استفاده می کند تولید کنید.

یادگیری اجتماعی: توانایی برقراری ارتباط در یک محیط اجتماعی، تبادل ایده ها و نظرات، درخواست یا مشاوره یکی از اجزای اساسی یادگیری است و این امر از طریق یک جامعه پرورش می یابد. LMS هایی که ویژگی های یادگیری اجتماعی یا یک جامعه یادگیری را از طریق انجمن ها یا یک پورتال اجتماعی اختصاصی ارائه می دهند، از سایرین پیشرفته تر هستند.

خدمات پشتیبانی: میزان رضایت از پشتیبانی در هنگام استفاده از LMS نقش مهمی ایفا می کند. اگر هر زمان که به آن نیاز دارید ناکافی باشد یا در دسترس نباشد، نمی توانید کار خود را به طور موثر انجام دهید و از LMS تا حد امکان استفاده نخواهید کرد.

Service 24 7 bro

ILT Classroom: قابلیتی که برای کلاس های مجازی مبتنی بر کلاس درس و یادگیری که توسط مدارس یا مؤسسات آموزشی انجام می شود ضروری است.

رابط کاربری بصری: یک رابط کاربری یا داشبورد دوستانه و با استفاده آسان با منابع یادگیری برای زبان آموزان بی تجربه و کسانی که تازه در استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی هستند مهم است.

مدیریت صدور گواهینامه: ارائه گواهینامه برای افرادی که می خواهند در زمینه شغلی خود گواهینامه دریافت کنند و شرکت هایی که می خواهند چنین فرصتی را برای کارمندان خود فراهم کنند، یک ویژگی ضروری است.

تجارت الکترونیک: هر LMS گزینه تجارت الکترونیکی را ارائه نمی دهد که به کاربران امکان انجام معاملات را می دهد. اینها را می توان از طریق ادغام به دست آورد.

یکپارچه سازی: یک LMS باید بتواند با ابزارهای شخص ثالث یکپارچه شود که به داده ها اجازه می دهد آزادانه و هماهنگ شده و اتوماسیون بیشتری را از نظر بهره وری، کسب درآمد، مدیریت و تجارت الکترونیک ارائه دهد.

محلی سازی: توانایی ارائه پشتیبانی چند زبانه متناسب با نیازهای افرادی که در خارج از کشور مبدأ کشور فروشنده LMS مستقر هستند.

امنیت: برای یک LMS بسیار مهم است که بتواند محافظت از مالکیت معنوی را برای شما فراهم کند که به امنیت محتوا، اطلاعات کاربر و سایر داده های حساس شما کمک کند، اما هر LMS قادر به ارائه آن نیست.

در حالی که در قدیم برای یک LMS نوشتن، ایجاد و فروش محتوا و فعالیت های آموزشی و حفظ امنیت محتوای شما تا آنجا که می تواند غیرممکن بود، پلتفرم های یادگیری آنلاین خاص به شما این امکان را می دهند.

Data security 28 1

بنابراین قابلیت های یک LMS تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا دارای چنین ویژگی های مهمی هستند یا خیر. برخی از LMS ها ممکن است بتوانند محتوای آموزشی را مدیریت و ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر با کمک به شما در ایجاد و فروش آموزش، مزیت بیشتری برای آنها دارند.

هنگام انتخاب LMS به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر به دنبال راه حل LMS هستید، مطمئن شوید که از نظر ویژگی ها، قابلیت ها و پشتیبانی به دنبال چه چیزی هستید و تخمین تقریبی از میزان سرمایه گذاری در آن دارید. این باید به شما کمک کند که نقاط قوت فروشنده LMS را با اهداف آموزشی و بودجه خود هماهنگ کنید.

نتیجه

همانطور که آموزش از یادگیری سنتی دور می شود، یادگیری آنلاین بخشی از یک جامعه بزرگتر مبتنی بر دانش می شود. این روند رو به افزایش در یادگیری آنلاین، مشاغل جدید و فریلنسرها را تشویق می کند تا به دنبال راه حل های مقرون به صرفه ای باشند که بهره وری را بهبود می بخشد، آموزش موثر ارائه می دهد و عملکرد را تضمین می کند.

چیزی که آنها واقعاً به دنبال آن هستند یک LMS است که بتواند همه این کارها را انجام دهد.

اگر شما هم در همین معضل هستید، می‌توانید سفر خود را با یک پلتفرم LMS درجه یک مانند آرکا با ارائه ی شروع کنید .

آرکا، حرکتی هوشمندانه در مسیر آموزش

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت آموزش میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید

اشتراک گذاری این مطلب
عضویت در خبرنامه
با عضو شدن در خبرنامه میراکام از جدیدترین مقالات باخبر شوید
این مقالات را هم بخوانید!
BPM
تفاوت بین BPM و ERP – بخش دوم

در بخش اول این مقاله در مورد تفاوت های کلی ERP و BPMS نکاتی را عنوان کردیم. در این مقاله به این موضوع به صورت

consensus
برای راه اندازی کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید؟
با کارشناسان ما صحبت کنید

درخواست مشاوره رایگان

telephone

021-41837330

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.