اتوماسیون اداری

لوگو میراکام

مدیریت یکپارچه و مزایای آن

AI

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقدمه

مدیریت یکپارچه همانطور که از نام آن پیداست به این معنی است که ما تمام بخش های یک کسب و کار را به صورت یکپارچه مدیریت می کنیم. این عمل، تصمیم گیری قاطعانه تر و تمرکز بر یک دیدگاه جامع را در مدیریت امکان پذیر می کند.

به این ترتیب مدیریت یکپارچه، یکپارچه سازی داده ها از همه بخش ها است. این شامل تمام فرآیندها و پیچیدگی های منحصر به فرد آنها می شود.

زمانیکه اطلاعات به صورت مجزا به دست مدیریت می رسد این اطلاعات وضعیت واقعی شرکت را منعکس و آشکار نمی کند. مدیریت یکپارچه، در واقع عملکرد کل شرکت را تجزیه و تحلیل می کند، اینکه هر بخش چگونه بر دستیابی به اهداف تأثیر می گذارد و چه تصمیمات و راه حل هایی برای بهبود پویایی داخلی باید ایجاد شود.

این ما را به این واقعیت می رساند که برای رقابتی ماندن در یک بازار رقابتی فزاینده، کسب و کارها باید دستخوش تحول دیجیتال شوند و هر چه مدیریت بیشتر با فناوری همسو شود، دستاوردهای بیشتری خواهد داشت.

10

اهمیت سیستم مدیریت یکپارچه

یک سیستم مدیریت یکپارچه قادر است تمام داده های مربوط به یک شرکت را در یک مکان جمع آوری کند. همچنین تجسم اطلاعات را به روشی بصری و عملی، به ویژه با نمودارها و گزارش ها، ارائه می دهد.

به این ترتیب، پایگاه داده ایجاد شده به مشاهده گلوگاه ها، فعالیت ها و اقداماتی که می توانند خودکار باشند، کمک می کند.

علاوه بر این، استفاده از یک نرم افزار موثر این امکان را برای ما فراهم می کند تا بتوانیم استفاده از انواع منابع را بهبود بخشیم. و تصمیمات مدیریت را بر اساس داده های واقعی و معیارهای دقیق بگیریم.

همچنین با سیستم مدیریت یکپارچه، نظارت، اندازه گیری و کنترل تمام مراحل فرآیندهای روزانه یک شرکت بدون توجه به سطح پیچیدگی آنها امکان پذیر است. حتی اگر فعالیت‌های موازی داشته باشیم، پیگیری در زمان واقعی اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، تصور کنید که با یک سیستم یکپارچه، یک مدیر می تواند فرآیند خرید را همراهی کند ، مثلا علیرغم اینکه این فرآیند توسط بخش سهام آغاز شده است، این فرآیند از طریق خرید، مالی، کنترل کننده و بسیاری از حوزه های دیگر می گذرد. با یک نرم افزار یکپارچه، مدیر تمام این مراحل را از یک مکان دنبال می کند.

به طور خلاصه، یک سیستم مدیریت یکپارچه به شرکت کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد و مسیر موفقیت را ادامه دهد.

مزایای مدیریت یکپارچه

دسترسی به داده ها و اطلاعات، کنترل بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد و در نتیجه رشد و سود بیشتری را به همراه خواهد داشت. در ادامه مزایای ایجاد شده توسط مدیریت یکپارچه مشخص شده است:

۱ . داده ها و اطلاعات متمرکز

همانطور که قبلا ذکر شد، امکان دسترسی آسان را فراهم می کند، زیرا اطلاعات در یک مکان واحد متمرکز شده است.

از این نظر، کنترل بیشتر و سهولت اشتراک وجود دارد، که به نوبه خود تجزیه و تحلیل را امکان پذیر می کند تا بتوانیم نحوه انجام فعالیت ها را مشخص کنیم.

متمرکز کردن اجازه می دهد همه از یک داده واحد استفاده کنند،کنترل سرتاسر را تضمین می کند و هیچ منبعی  برای کارهای موازی به هدر نمی رود. همه چیز متمرکز است و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۲ . استانداردسازی و اتوماسیون فرآیند

نرم‌افزار مدیریت یکپارچه، دانش کافی تولید می‌کند و فرآیندها را نقشه‌برداری می‌کند تا همیشه به یک روش انجام شوند. این تضمین می کند که بهترین روش ها در طول اجرا استفاده می شود.

با این استانداردسازی،  امکان کاهش و حتی حذف کارهای دستی و تکراری وجود دارد.

به عبارت دیگر، فعالیت‌ها خودکار می‌شوند و خطاهای کمتر و کاهش مدت زمان کار را تضمین می‌کنند، که به کارکنان اجازه می‌دهد زمان خود را برای سایر وظایف استراتژیک اختصاص دهند.

اساساً، این امکان را به فناوری می دهد تا فرآیندهای بوروکراتیک را با امنیت و دقت اطلاعات بسیار بیشتری اجرا کند.

۳ . بهره وری بیشتر

از آنجایی که مدیریت یکپارچه دیدی وسیع از شرکت ارائه می دهد، به کارگیری اقداماتی که عملکرد را کارآمدتر و موثرتر می کند، ساده تر و قاطعانه تر می شود.

هنگامی که یک شرکت در استانداردسازی و اتوماسیون فرآیند سرمایه گذاری می کند، به سطح بالاتری از عملکرد دست می یابد و بهره وری را افزایش می دهد.

این به دلیل کاهش خطاها و دوباره کاری، بهینه سازی منابع و افزایش قابلیت اطمینان اطلاعات است.

از آنجایی که داده ها بین بخش ها منتقل نمی شوند، هیچ داده ای بدون ثبت نام دستکاری یا تغییر نمی یابد. در نتیجه، اطلاعات به‌دست‌آمده را می‌توان بهتر ارزیابی کرد چون شفافیت بیشتری دارد.

۴ . داده ها و اطلاعات ایمن ذخیره شده است

با تغییرات فعلی در قوانین داده ها و حریم خصوصی، به علاوه نیاز به حفظ امن داده ها و اطلاعات، شما باید سیستمی را اتخاذ کنید که بتواند در برابر موارد پیش بینی نشده مقاومت کند.

یک سیستم مدیریت یکپارچه با کیفیت، تضمین می کند که داده ها به صورت ایمن و با فناوری بالا ذخیره می شوند.

بسیاری از شرکت ها به همین دلیل به ذخیره سازی ابری روی می آورند. این استراتژی از آسیب دیدن داده ها در صورت بروز حوادث ناگوار مانند آتش سوزی یا سرقت محلی جلوگیری می کند.

۵ . صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه

با داشتن بازخورد اطلاعات تمام وقت و شفافیت، مدیریت یکپارچه باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شود.

از این گذشته، هر تیمی می‌تواند کل تصویر را ببیند که ارتباط بهتر و شناسایی مسئولانه بین بخش‌ها را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، با استانداردسازی فرآیندها، آنها ساده تر می شوند. با توجه به اتوماسیون، استفاده بهتری از منابع وجود دارد، چه مواد خام، چه نیروی کار یا هر چیز دیگری.

به طور خلاصه، مدیریت یکپارچه امکان شناخت و استانداردسازی فرآیندها را فراهم می کند. در نتیجه باعث کاهش هزینه ها و زمان می شود.

۶ . پیگیری نتیجه و قاطعیت در تصمیم گیری

دسترسی آسان به اطلاعات قابل اعتماد به این معنی است که همه تصمیمات بر اساس داده های واقعی گرفته میشوند.

استفاده از داشبوردها برای نشان دادن نظارت بر اهداف، تصویری از نحوه حرکت شرکت ارائه می دهد. به عبارت دیگر، مدیر و کل تیم می توانند نتایج کل سازمان را دنبال کنند.

با تجزیه و تحلیل این داده ها، تصمیم گیری بسیار قاطعانه تر و موثرتر می شود. علاوه بر این، امکان پیگیری اهداف فردی و کلی وجود دارد که منجر به روابط بهتر و کار گروهی می شود.

مدیر و رهبر دارای این نوع اطلاعات، منابع خود را بهتر در جهت دستیابی به اهداف با احتمال سود بیشتر تخصیص میدهند.

۷ . تقویت برند

مجموع تمام مزایای فوق منجر به تقویت برند شما می شود. به عبارت دیگر، وقتی یک مرور کلی از همه فرآیندها به راحتی در دسترس باشد، ممکن است تمرکز بر فعالیت‌های اصلی و تجارت اصلی شرکت تغییر کند.

به این ترتیب، استراتژی‌های جدیدی پدیدار می‌شوند که به تفاوت‌های رقابتی بیشتری دست می‌یابند. مسئله دیگر این است که استانداردسازی تضمین می کند که وظایف همیشه به طور درست انجام می شود.

در نتیجه، بهبود مستمر در فرآیندها وجود دارد که منجر به سطوح بالاتر رضایت مشتری می شود.

نتیجه

 شرکتی که اهداف بلند مدت دارد نباید به صورت پراکنده مدیریت شود. همانطور که ذکر شد، این مدیریت یکپارچه است که مزایای بی شماری را ارائه می دهد.

اگر سوال یا نظری دارید برای ما بنویسید. ما خوشحال خواهیم شد که در مسیر کسب و کار شما به سمت موفقیت گام برداریم.

اشتراک گذاری این مطلب
عضویت در خبرنامه
با عضو شدن در خبرنامه میراکام از جدیدترین مقالات باخبر شوید
این مقالات را هم بخوانید!
BPM
کاربرد نرم افزار BPMS در منابع انسانی

یکی از این راهکارهایی که موجب بهبود عملکرد و کارایی سازمان ها می شود استفاده از فناوری‌های نوین مانند نرم‌افزار  BPMS است. این نرم افزار

BPM
تفاوت بین BPM و ERP – بخش دوم

در بخش اول این مقاله در مورد تفاوت های کلی ERP و BPMS نکاتی را عنوان کردیم. در این مقاله به این موضوع به صورت

consensus
برای راه اندازی کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید؟
با کارشناسان ما صحبت کنید

درخواست مشاوره رایگان

telephone

021-41837330

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.